Saturday, September 11, 2010

Matei III - Versetul Cincisprezece

Matei III    Studiu



Versetul Cincisprezece    “Drept răspuns, Isus i-a zis: "Lasă-Mă acum, căci aşa se cade să împlinim tot ce trebuie împlinit." Atunci Ioan L-a lăsat.”



                “Drept răspuns, Isus i-a zis: "     De fiecare dată când vedeam scris în Biblie, în Evanghelii “drept răspuns” eram așa de atent să văd ce-a răspuns. Pentru că, de fiecare dată când se zicea asta, Cuvântul insuflat de Duhul Lui Dumnezeu, Însuși El dădea respect și zicea că e Adevărat, că e Drept. Iar, când se zicea “drept răspuns”, devenea foarte interesant; o învățătură minunată și foarte profundă în Adevăr. Totuși, e normal ca Domnul Isus să fie primul care să dăruiască un răspuns drept, un răspuns plin de Adevăr și de Putere. De multe ori, fariseii, cărturarii, saducheii și mulți preoți Îi puneau întrebări Domnului Isus, să-L încerce, să-L ispitească și de câteva ori auzeai cuvintele acestea: “drept răspuns”. Când Cuvântul zice așa ceva, e făcut să ne atragă atenția că e ceva foarte profund și ar trebui să cugetăm, să ne gândim în profunzime la răspunsul care e drept în Cuvânt, care e drept înaintea Lui Dumnezeu. De aceea, trebuie să ne ațintim toată ființa la răspunsul pe care-l va dărui Domnul Isus lui Ioan botezătorul; să învățăm din ce Îi zice El lui Ioan.


                "Lasă-Mă acum,”     Cuvântul “lasă-mă” e aphiemi în greacă. Acest cuvânt e folosit în Biblia King James în mai multe feluri, cum ar fi: iartă, iertat, uită, lasă să fie, dar, în propoziția aceasta, King James a ales să fie folosit că suferă sau rabdă. În dicționarul lui Thayer semnifică: “lasă, să nu discutăm asta acum”, iar un om al Lui Dumnezeu zice că Domnul Isus îi zice lui Ioan botezătorul: “let me have my request; do not go on to object, but comply with my desire; let it be done now, immediately, directly, at this present time; do not put me off with any excuse;” – “lasă, fie cum am cerut; nu continua în a te opune, dar compromite-te cu dorința mea; lasă să fie făcut acum, îndată, direct, în timpul de prezent; nu mă refuza cu orice fel de scuză”, cam așa a explicat John Gill. A explicat mai multe, dar am vrut să arăt esența în ce explica el. Mi-a plăcut foarte mult cum a explicat aici și, ca de obicei, se vede cum un om al Lui Dumnezeu cercetează Cuvântul fără părtinire. Deci, ce-i zice Domnul Isus aici lui Ioan e: “lasă-mă, suferă, rabdă dorința Mea, chiar acum e timpul, imediat.
                E interesant că trebuie să suferim, să răbdăm Voia Lui Dumnezeu, chiar dacă nu înțelegem de ce, cum și când…. Să nu ne opunem, să ne lăsăm înduplecați prin credință și să facem Voia Lui Dumnezeu. Ca să împlinim, dacă așa este scris, dacă așa cere El, trebuie să suferim, să ne lăsăm înduplecați și să nu ezităm; să facem acum, pentru că acum e timpul potrivit pentru Voia Lui!


                “căci aşa se cade să împlinim”     Căci așa se cade, căci așa se potrivește și căci așa trebuie să devină[become]. Aici Domnul Isus vorbește că așa Se potrivește ca El să împlinească, să facă tot ce Cere Tatăl, Tot ce este Bun și Sfânt, după cum vom vedea. Totuși, n-a zis “să împlinesc”, ci a zis “să împlinim”. Când a zis să împlinim, nu l-a inclus doar pe Ioan botezătorul, ci și pe noi, toți cei care Îl vor urma, cei care se vor naște din nou și vor lua acest botez ca o mărturie a nașterii din nou, în Domnul Isus. El va fi primul care va împlini tot ce trebuie, cum se cade; cum Voiește El, așa și urmașii Lui vor face. Ei Îl vor urma pe El și El va trăi prin ei. Cred că aceasta e esența. Nu va fi singurul care va împlini cum se cade, ci vor fi și alții împreună cu El, iar nouă ni se cade și ni se dă Harul să împlinim prin El și El prin noi să împlinească tot ce este potrivit, ca un Fiu de Dumnezeu, ca un copil de Dumnezeu. Să luăm aminte că nu El e singurul care împlinește, ci și noi împreună cu El, în El și El prin noi să împlinim cum se cade, cum trebuie.


                “tot ce trebuie împlinit."     În traducerea NLV din engleza este tradus în felul următor: “tot ce cere Dumnezeu” sau, “tot ce e necesar pentru Dumnezeu”. Cred că esența e una simplă. Trebuie să fie împlinit tot ce e necesar, ce e nevoie. În majoritatea traducerilor engleă, inclusiv KJV si versiunile vechi din ani 1500+, au scris “împlinit tot ce este neprihănire/neprihănit”. În gândul acesta, Domnul Isus zice că trebuie să împlinim ce este necesar, tot ce ne cere Dumnezeu, Tatăl. Iar botezul în apă e o cerere, e ceva necesar pentru un creștin. Faptul că a fost necesar pentru Domnul Isus, ne zice că e mult mai necesar să facem acest ritual sfânt; acest ritual e legat de sfințirea Divină a Lui Dumnezeu; mărturisește nașterea din nou, curățirea care este în Domnul Isus, în Cuvant și nașterea în Cuvânt, în Domnul Isus, în Dumnezeu. E un mare Adevăr că botezul e necesar pentru un creștin. Chiar prin acest botez, prin care îți mărturisești pocăința, devii un ucenic al Domnului Isus. Așa se făcea pe vremurile Domnului Isus și ale Apostolilor, după cum vedem în Fapte 2:41. După ce au fost botezați, la numărul ucenicilor s-au adăugat… e clar acest lucru și nu poate fi contestat.
                Însă, Domnul Isus nu S-a referit doar la botez. Bineînțeles că trebuie împlinit botezul, dar botezul nu e totul, ci doar că botezul face parte din acel tot. Este și o învățătură pentru Ioan botezătorul, căci aici așa și începe; la fel de bine și pentru noi. Însă, mai învățăm că trebuie împlinit tot ce trebuie, tot ce cere Tatăl, tot ce e necesar pentru El. Prin asta, trebuie să înțelegem, după cum a răspuns Domnul Isus: acum, îndată trebuie să împlinim tot ce trebuie, tot ce e necesar. Dacă avem șansa să împlinim, nu trebuie să ezităm. Acum e timpul potrivit să facem ce se cade să facem. Nu este o scuză. Dacă avem șansa să ne botezăm în apă, cu Duhul Sfânt, cu foc, trebuie să dăruim, să slujim… Nu este o scuză să nu facem lucrurile acestea, ci trebuie să le împlinim așa cum se cuvine; să împlinim ce este scris, fără părtinire, cu lepădare de sine. Zice în Eclesiastul: cine cunoaște multe are multă amărăciune. De ce? Cunoscând mult, descoperi mai multe pe care trebuie să le faci, pe care trebuie să le împlinești. Zicând asta, nu trebuie neapărat să fii trist, dar, dacă Dumnezeu ți-a descoperit că ai nevoie de botezul în apă, că ai nevoie de botezul cu Duhul Sfânt, că ai nevoie de orice altceva, atunci trebuie să împlinești tot ce este sfânt, tot ce trebuie, tot ce cere Tatăl, în Domnul Isus. Așa vom împlini și vom ajunge la Desăvârșirea aceea sfântă, ca niște copii mari ai Lui Dumnezeu. Răspunsul drept de la Domnul Isus pentru noi e unul simplu: așa se cade să împlinim tot ce cere Tatăl să împlinim, împreună cu El și în El, acum când e timpul potrivit! Domnul Isus să ne ajute și să aibă milă!


                “Atunci Ioan L-a lăsat.”     “Atunci Ioan l-a suferit”, adică, atunci Ioan Botezatorul a suferit, a lăsat, a răbdat, s-a lăsat înduplecat. E foarte interesant: după ce Domnul Isus (ca întotdeauna) știe să dea răspunsul potrivit, cum trebuie, când trebuie și la cine trebuie… după ce i-a dat lui Ioan botezătorul o lecție minunată, se vede o schimbare mai mare la Ioan. Ioan botezătorul a ajuns să aibă o lepădare de sine adevărată. Smerenia lui a crescut, s-a mărit, iar el s-a lăsat înduplecat de Domnul Isus.  Nu a mai așteptat ceva de la Domnul Isus, ci atunci, nu mâine, nu poimâine… atunci a făcut ce a dorit Domnul Isus să împlinească, ceea ce a trebuit și a cerut Tatăl să împlinească. Ioan nu a mai insistat ca el să fie botezat de Domnul Isus, ci a învățat lecția și a mers prin credință, cu lepădare de sine, cu smerenie. A împlinit împreună cu Domnul Isus ce a trebuit să fie împlinit, ce era necesar și ce cerea Tatăl ca lucrarea Adevărată să înceapă. Acum Dumnezeu ne învață din nou, tot prin Ioan botezătorul: chiar dacă acesta nu înțelegea totul, chiar dacă ducea lipsă de cunoștință și înțelegere a ceea ce Voiește Tatăl, prin Domnul Isus, el a mers înainte, prin credință. S-a smerit și s-a lăsat înduplecat de Cuvintele Domnului Isus, cele pline de Adevăr și Dreptate. Nu s-a opus, nu s-a mai împotrivit, nu a mai comentat și chiar atunci L-a botezat pe Domnul Isus. Astfel lucrarea și cererea Tatălui pentru Domnul Isus au fost împlinite împreună cu Ioan botezătorul, care a acceptat Harul și Îndurarea Lui Dumnezeu să împlinească tot ce trebuia împlinit, cu smerenie și lepădare de sine. Da, avem foarte multe de învățat de la Ioan botezătorul. Să luăm aminte și să împlinim cum se cade, cum cere Tatăl și nu după confortul nostru!

No comments:

Post a Comment